شیره توت دارای خاصیت های فراوانی برای بدن افراد می باشد. اما به دلیل اینکه بیشتر افراد تحت الشعاع خواص شیره انگور و خرما قرار گرفته اند خیلی نتوانسته مصرف‌کننده ایرانی را به سمت خودش جلب کند. شاید هم دلیلش این باشد که شیره توت از میوه کوچک و ساده‌ توت سفید به دست می‌آید که خیلی از افراد فکر می‌کنند چون توت میوه کوچکی است خواص زیادی ندارد؛ غافل از این‌که واقعیت چیز دیگری است و در پشت این ظاهر ساده، پیچیدگی‌های فراوان و جذابی قرار گرفته است .

 

خواص شیره توت :

این فراورده دارای خاصیت های بسیار زیادی برای بدن می باشد که حتی ممکن است شما از آن بی خبر باشید. ما در این مقاله سعی به بررسی برخی از ویژگی های این محصول می کنیم :

 

درمان کمبود آهن :

یکی از مهم ترین خاصیت های شیره توت درمان طبیعی و موثر کمبود آهن می باشد زیرا این فراورده سرشار از آهن بوده و برای رفع کم خونی های متاثر از کم خونی فوق العاده مناسب است. همچنین شما با مصرف مداوم این خوراکی خوش مزه می توانید به راحتی از کمبود آهن پیشگیری کنید .

 

افزایش قدرت بینایی

خواص شیره توت برای تقویت بینایی بسبار دارای کارایی می باشد زیرا دارای ویتامین A بوده و در نتیجه موجب درمان مشکلات بینایی یا کاهش دید هایی که در شب رخ می دهد می شود.

 

مبارزه با سرطان

این فراورده دارای آنتی اکسیدان قابل توجهی است که در شیره آن، این آنتی اکسیدان ها به شکل غلیظ شده ای وجود دارند و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن مشغول هستند و با سرطان هایی که در بدن وجود دارد مبارزه می کنند.

 

تجربه آرامشی فوق العاده

شیره توت یکی از منابع غنی از ویتامین B می باشد که دارای شیره توت است زیرا کمبود ویتامین آهن باعث احساس استرس و ناآرامی داشته باشیم، کمبود برخی از املاح و ویتامین ها در بدن ماست. در این بین، ویتامین B نقش موثری در آرامش و یا استرس ما دارد که برای داشتن زندگی ای آرام باید سعی کنیم به قدر کافی آنرا تامین کنیم. چراکه بر اساس تحقیقات؛ خواص شیره توت برای تامین ویتامین B بدن بسیار مفید و موثر بوده و موجب آرامش دو چندان افراد می شود.

 

مصرف شیره توت برای افراد دیابتی :

مطمئنا این مطلب برای شما عجیب است که چطور می شود شیره توت با این همه شیرینی ای که دارد، نه تنها برای افراد معمولی بلکه حتی برای دیابتی ها هم مضر نیست. در جواب باید بگوییم که اساسا فرقی که بین خواص شیره توت سفید و شیره هایی همچون شیره خرما و انگور وجود دارد در همین است که قندی که در شیره توت وجود دارد برای افراد ضرر خاصی ندارد و همین باعث منحصر به فرد شدن فواید شیره توت شده است.
البته توجه داشته باشید که این موضوع به معنای افراط در استفاده از شیره توت نیست و معنای آن مجاز بودن مصرف شیره توت است.

 

 

درمان بیماری های گوارشی :

این فراورده یکی از ملین های بسیار قدرتمند در بین شیره ها می باشد زیرا به دلیل دارا بودن فیبر قابل ملاحظه ایی که در آن وجود دارد. پس با این حساب می توان گفت که برای درمان مشکلات دستگاه گوارشی خصوصا یبوست مفید و موثر است.

 

تاثیرات آنتی اکسیدانی

شیره توت با آنتی اکسیدانی که دارد، توجه بیشتری را به خودش جلب می کند، زیرا این آنتی اکسیدان تاثیر بسیاری در سلامتی بدن می گذارد و سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد و از بیماری های قلبی_عروقی پیشگیری می کند. همچنین خاصیت ضد سرطانی دارد و احتمال ابتلاء به سرطان را کاهش می دهد.

 

خواص دیگر شیره توت :

شیره توت نیز مانند سایر شیره ها دارای خواص بسیار زیادی می باشد که ما قادر به بررسی تمام آن ها در این مقاله نمی باشیم ما به بررسی مهم ترین آن ها پرداختیم و در ادامه به صورت کلی آن ها را ذکر می کنیم :

      • تقویت عملکرد کلیه ها و در نتیجه آسان شدن جریان ادراری بدن

      • مفید برای درمان خواب رفتگی های اعضای بدن

      • درمانی برای سردرد و سرگیجه ناشی از کمبود آهن

      • انرژی زایی بالا و برطرف کردن ضعف بدن و بی حالی ها

      • موثر در تصفیه خون و تقویت کننده عملکرد کبد وطحال

      • همانطور که می دانید شیره توت سفید طبیعت گرم و مرطوبی دارد.

      • شیره توت سفید یک ملین مناسب است همچنین فیبر هم دارد، لذا برای درمان یبوست مفید است.

      • شیره توت دارای ویتامین A می باشد که به تقویت بینایی و رشد ناخن ها کمک می کند.

      • افزایش قدرت جنسی در مردان و زنان

    کارایی مختلف شیره توت :

    شیره توت ماده غذایی مغزی و بسیار خوش مزه و شیرینی است که بیشتر اوقات در وعده‌های صبحانه و عصرانه میل می‌شود. می‌توانید از شیره توت برای تهیه حلواها و یا تزیین خیلی از شیرینی‌های خانگی استفاده کنید.
    همچنین شما می توانید شیره توت را به شیر برنج هم اضافه کنید و بعد میل کنید. این ترکیب، بسیار مقوی و اصولی است چرا که با این کار شما طبع سرد شیربرنج را با شیره توت اصلاح کرده‌اید.

     

    مضرات شیره توت :

    شیره توت همانطور که دارای مزایایی است دارای مضراتی نیز برای بدن می باشد که این مضرات بیشتر در حین زیاد خوردن این فراورده به وجود می آید. حتما در حین خوردن این محصولات به هیچ عنوان زیاده روی نکنید زیرا مصرف بیش از حد باعث ایجاد اثرات جبران ناپذیری برای بدن شما می شود .

     

    چاقی و اضافه وزن :

    شیره توت دارای خاصیت انرژی بخشی بالایی می باشد که به دلیل بالا بودن کالری آن است در صورتی که شما در مصرف این فراورده زیاده روی کنید باعث چاقی و اضافه وزن را به همراه دارد .

     

    گرم مزاجان :

    شیره توت دارای طبع گرمی می باشد و افرادی که دارای مزاج گرم هستند باید در مصرف آن زیاده روی نکنند چرا که باعث ایجاد جوش و صفراوی شدن خون آن ها می شود .

     

    جمع بندی :

    شیره توت به توجه به شکل کوچکی که دارند مردم فکر نمی کنند شیره این میوه دارای خاصیت های بسیار زیادی برای بدن دارد و بیشتر به سمت خرید و خوردن شیره توت و انگور می روند زیرا خواص این شیره ها برای عموم بسیار آشنا می باشد. 

    در مجموعه آقای خرما شیره توت به تنهایی وجود ندارد و به صورت ترکیب 5 شیره به شما عزیزان ارائه می شود. این معجون 5 شیره تشکیل شده از شیره خرما ، شیره سیب ، شیره انگور ، شیره توت و شیره انجیر می باشد که باید گفت دارای خاصیت های بسیار زیادی برای همه افراد را داراست. ما در مقاله های قبلی سعی کرده ایم خواص شیره انگور و شیره خرما و شیره انجیر را بررسی کنیم و در مقاله های بعدی نیز به بررسی بقیه خواص این فراورده ها می پرداریم تا شما عزیزان با خیال راحت بتوانید به تاثیرات شگفت انگیز این معجون 5 شیره پی ببرید.

     

    SS:2409

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *