هر ماده غذایی طبیعی دارای خواص فراوانی برای سلامتی بدن را دارا می باشد. کره بادام زمینی و عسل نیز جز مواد غذایی هستند که هر کدام به تنهایی تا حدود زیادی از نیاز های بدن را تامین می کند و دارای فواید بسیار زیادی برای بدن داراست . 

ترکیب این دو ماده بسیار مقوی با یکدیگر می تواند بر روی بدن تاثیر بسیار زیادی بگذارد و تاثیر آن ها ب سلامتی بدن را دو چندان می کند. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی این ترکیب بپردازیم :

ترکیبات کره بادام زمینی و عسل :

کره بادام زمینی دارای ترکیباتی شامل انواع املاح معدنی مانند فسفر، آهن، مس، سدیم، منیزیم و … می باشد. از مهم ترین ترکیباتی که در این کره وجود دارد می توان به کربوهیدرات ها، پروتئین ها، ویتامین ها، چربی های بی ضرر و … اشاره کرد .

در این میان انواع عسل های طبیعی نیز دارای مقدار زیادی پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، املاح معدنی مانند منگنز، منیزیم، مس، آهن، فسفر و … می باشد. این مواد طبیعی وقتی با یکدیگر ترکیب می شوند، قدرت تاثیرگذاری بیشتری بر بیماری های مختلف پیدا می کنند.

عسل نوعی ماده شیرین کننده طبیعی محسوب می شود که قند موجود در آن بی ضرر است و با مواد مغذی موجود در خود می تواند به خوبی خاصیت آنتی باکتریال داشته باشد. کره های بادام زمینی نیز به شکل بدون نمک و همراه با نمک در بازار موجود هستند و افراد با خرید نوع بدون نمک آن، می توانند در منزل به جای استفاده از شکر و دیگر مواد شیرین کننده مصنوعی از طعم شیرین این مواد طبیعی نیز لذت ببرند.

خواص کره بادام زمینی و عسل :

کره بادام زمینی همراه با عسل گزینه سالمی می باشد زیرا معمولاً چربی های ترانس ندارد و چربی های اشباع شده کمی دارد. این نوع کره دارای چربی های اشباع نشده است که به کاهش سطح کلسترول در بدن و در نتیجه کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

انرژی ساخته شده از کره بادام زمینی عسلی می تواند به افزایش دوز روزانه پروتئین مورد نیاز برای افرادی که ورزش می کنند نیز کمک کند؛ زیرا بادام زمینی سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است.

عسل حاوی کربوهیدرات ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و ویتامین ها است. کربوهیدرات موجود در عسل، انرژی لازم را برای عضلات فعال بدن فراهم می کند. این یعنی این که عسل یک افزاینده انرژی عالی به منظور استفاده روزانه است و در عین حال، سلامت شما را هم حفظ می کند.

کره بادام زمینی عسلی به عنوان یک آنتی اکسیدان برای بدن عمل می کند. آنتی اکسیدان به کاهش آسیب سلول ها کمک می کند تا بدن شما دارای سلول های سالم بیشتری باشد. همچنین، به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا با بسیاری از بیماری ها مقابله کند و سلامتی شما را حفظ کند.

تاثیر بر روی بیماری های قلبی :

از خواص کره بادام زمینی با عسل این است که بر روی بیماری های قلبی تاثیر می گذارد. این دو ماده دارای مقدار زیادی کربوهیدرات، چربی های سالم و منیزیم می باشند که می توانند به خوبی کلسترول را کاهش دهند و بیماری های قلبی افراد را درمان و یا کنترل کنند.

تاثیر بر روی سلول های سرطانی :

از خواص شگفت انگیزی که این ترکیب داراست دارا بودن کربوهیدرات ها و پروتئین های موجود در این دو ماده می توانند بر انواع سلول های سرطانی تاثیرگذار باشند و از ایجاد تومورهای جدید و پخش آنها جلوگیری کنند.

تاثیر کره بادام زمینی در تنظیم دیابت :

بادام زمینی دارای سطح منیزیم بالایی است که در برابر پیشرفت دیابت مفید است. اگر از کره بادام زمینی عسلی طبیعی و بدون هیچ گونه قند یا طعم اضافی استفاده می کنید، بدانید که این نوع کره، کمترین تأثیر را روی سطح قند خون دارد؛ زیرا دارای شاخص گلیسمی پایین است. طبق تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است افرادی که به طور منظم بادام زمینی مصرف می کنند، سطح بالاتری از هورمون های GLP-1 را در بدن خود دارند.

GLP-1 هورمونی است که باعث ترشح انسولین در بدن می شود، مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و اشتها را کاهش می دهد، که همه این ها برای بیماران دیابتی مفید هستند. اما در مورد کره بادام زمینی که استفاده می کنید مراقب باشید؛ زیرا کره طبیعی بادام زمینی ممکن است سطح قند شما را افزایش دهد. در حالی که کره بادام زمینی عسلی گزینه سالم تری است.

کره بادام زمینی عسلی، گرسنگی را کاهش می دهد که به کاهش وزن کمک می کند. از آن جا که سرشار از فیبر و پروتئین است، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. اگر از رژیم غذایی کنترل شده ای استفاده می کنید، خوب است که صبح یا ناهار از کره بادام زمینی عسلی استفاده کنید.

می توانید یک ساندویچ کره بادام زمینی عسلی با مقداری برش سیب یا میله گرانولا را به عنوان میان وعده برای رفع گرسنگی در شب تهیه کنید. شما همچنین می توانید به سادگی با مخلوط کردن یک قاشق کره بادام زمینی عسلی، سالاد های تکراری خود را جالب و جذاب تر کنید تا در طول روز، انرژی شما را تامین کنند. 

کاهش وزن :

این دو ماده هر دو دارای چربی های سالم و مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین هستند به همین دلیل می توانند نیاز روزانه افراد به انرژی را برطرف کنند. افرادی که قصد کاهش وزن دارند با مصرف این ترکیب می توانند تا ساعات زیادی احساس سیری کنند و اشتهای خود را نسبت به خوردن مواد غذایی کم کنند.

به همین دلیل افرادی که قصد لاغری دارند می توانند با مصرف این ترکیب در وعده صبحانه و یا میان وعده های مختلف، کالری بیشتری دریافت کنند و روند سوخت و ساز خود را افزایش دهند.

آلزایمر و فراموشی :

از جمله خواص کره بادام زمینی با عسل، تاثیر بر آلزایمر است. این دو ماده غذایی دارای فسفر هستند، ترکیب این دو ماده غذایی می تواند به تقویت سلول های مغزی کمک کند، در این صورت آلزایمر افراد مختلف درمان و یا تا حدود زیادی کنترل می شود.

آنتی اکسیدان بودن ترکیب عسل و کره بادام زمینی :

ترکیب این دو ماده طبیعی می تواند، خاصیت آنتی اکسیدانی خوبی داشته باشد. به همین دلیل این ترکیب می تواند به بافت های بدن نفوذ کند و سبب تقویت سلول های زنده شود و از آسیب به آنها جلوگیری کند. در نتیجه این اقدام، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می شود.

دیگر مزیت های کره بادام زمینی و عسل :

تا اینجا به بررسی مهم ترین خواص این ترکیب پرداختیم که بسیار برای افراد مهم می باشد. به جز این مزایایی که به شما تا اینجا اشاره می توان به مزایایی نظیر استحکام دندان ها، مفاصل و استخوان ها، رفع چین و چروک، از بین بردن آکنه ها و … می توان اشاره کرد .

جمع بندی :

کره بادام زمینی و عسل دارای خواص بسیار زیادی می باشد و شما که ما در مقاله سعی کردیم به بررسی مهم ترین این ویژگی های این ترکیب بپردازیم تا شما نیز در حین خرید و مصرف این ترکیب تا حدودی از مزایای آن اطلاع داشته باشید .

در مجموعه آقای خرما خوشبختانه این ترکیب وجود دارد که نام بادام زمینی ویژه در سایت قرار دارد که از عسل طبیعی و درجه یکی برای تولید این کره بادام زمینی استفاده شده است که شما در حین مصرف به راحتی از تازه بودن عسل و حتی کره بادام زمینی مطلع خواهید شد .

SS:0811

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *